مبانی اینترنت

معرفی   

اینترنت بخش مهمی از زندگی روزمره برای مردم در سراسر جهان است. اما اگر قبلاً هرگز از اینترنت استفاده نکرده اید ، ممکن است در ابتدا همه این اطلاعات جدید کمی گیج کننده باشد.

در طول این آموزش ، سعی خواهیم کرد به برخی از سوالات اساسی که ممکن است در مورد اینترنت و نحوه استفاده از آن داشته باشید پاسخ دهیم. بعد از اتمام کار ، درک خوبی از نحوه کار اینترنت ، نحوه اتصال به اینترنت و نحوه مرور وب خواهید داشت.

اینترنت چیست؟

 


اینترنت یک شبکه جهانی از میلیاردها رایانه و سایر وسایل الکترونیکی است. با استفاده از اینترنت می توان تقریباً به هر اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد ، با هر کس دیگری در دنیا ارتباط برقرار کرد و کارهای بیشتری انجام داد.

همه این کارها را می توانید با اتصال رایانه به اینترنت انجام دهید که به آن آنلاین بودن نیز گفته می شود. وقتی کسی می گوید رایانه آنلاین است ، این فقط یک روش دیگر است که می گوید به اینترنت متصل است.

تصویر اتصال به اینترنت

 

وب چیست؟

شبکه جهانی وب - که به اختصار معمولاً وب نامیده می شود - مجموعه ای از وب سایتهای مختلف است که می توانید از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. یک وب سایت از متن ، تصویر و سایر منابع مرتبط تشکیل شده است. وب سایت ها می توانند به اشکال دیگر رسانه ها شباهت داشته باشند - مانند مقالات روزنامه ها یا برنامه های تلویزیونی - یا می توانند تعاملی باشند به شکلی که مختص رایانه باشد.

هدف یک وب سایت تقریباً هر چیزی می تواند باشد: یک بستر خبری ، یک تبلیغ ، یک کتابخانه آنلاین ، یک انجمن برای به اشتراک گذاری تصاویر یا یک سایت آموزشی مانند ما!

 

 وب و جستجو آن

پس از اتصال به اینترنت ، می توانید با استفاده از نوعی برنامه به نام مرورگر وب به وب سایت ها دسترسی پیدا کرده و آنها را مشاهده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که مرورگر وب اینترنت نیست. این فقط وب سایت هایی را نشان می دهد که در اینترنت ذخیره شده اند.

اینترنت چگونه کار می کند؟

در این مرحله ممکن است از خود بپرسید که اینترنت چگونه کار می کند؟ پاسخ دقیق آن بسیار پیچیده است و توضیح آن کمی طول می کشد. در عوض ، بیایید برخی از مهمترین مواردی را که باید بدانید بررسی کنیم.

مهم است که بدانیم اینترنت یک شبکه جهانی از کابلهای فیزیکی است که می تواند شامل سیمهای مسی تلفن ، کابلهای تلویزیون و کابلهای فیبر نوری باشد. حتی ارتباطات بی سیم مانند Wi-Fi و 3G / 4G برای دسترسی به اینترنت به این کابلهای فیزیکی متکی هستند.

هنگام بازدید از یک وب سایت ، رایانه شما درخواستی را از طریق این سیمها به سرور می فرستد. سرور محلی است که وب سایت ها در آن ذخیره می شوند و بسیار شبیه هارد دیسک کامپیوتر شما کار می کند. پس از ورود درخواست ، سرور وب سایت را بازیابی می کند و داده های صحیح را به کامپیوتر شما ارسال می کند. آنچه شگفت آور است این است که همه اینها فقط در چند ثانیه اتفاق می افتد! 

کارهای دیگری که می توانید در اینترنت انجام دهید

یکی از بهترین ویژگی های اینترنت امکان ارتباط تقریباً فوری با هرکسی در جهان است. ایمیل یکی از قدیمی ترین و جهانی ترین راه های برقراری ارتباط و اشتراک اطلاعات در اینترنت است و میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی به مردم امکان می دهند از طرق مختلف به یکدیگر متصل شوند و ارتباطی آنلاین را ایجاد کنند.

ارتباط بر خط با افراد در مکان های مختلف از طریق اینترنت

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در اینترنت انجام دهید. هزاران راه وجود دارد که می توانید با اخبار همراه باشید یا برای هر چیزی به صورت آنلاین خرید کنید. شما می توانید قبض های خود را پرداخت کنید ، حساب های بانکی خود را مدیریت کنید ، با افراد جدیدی ملاقات کنید ، تلویزیون تماشا کنید یا مهارت های جدیدی بیاموزید. تقریباً هر کاری را می توانید بصورت آنلاین یاد بگیرید یا انجام دهید.  

معرفی 

تقریباً محدودیتی برای کارهایی که می توانید به صورت آنلاین انجام دهید وجود ندارد. اینترنت امکان یافتن سریع اطلاعات ، برقراری ارتباط با مردم سراسر جهان ، مدیریت امور مالی ، خرید از خانه ، گوش دادن به موسیقی ، تماشای فیلم و بسیاری موارد دیگر را فراهم می کند. بیایید نگاهی به برخی از روشهای امروزی استفاده از اینترنت بیندازیم.

 

یافتن اطلاعات بصورت آنلاین
امروزه با میلیاردها وب سایت آنلاین ، اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد. موتورهای جستجو این اطلاعات را آسان تر می کنند. تمام کاری که شما باید انجام دهید تایپ کردن یک یا چند کلمه کلیدی است و موتور جستجو به دنبال وب سایت های مربوطه خواهد بود.

 

به عنوان مثال ، فرض کنید شما به دنبال یک جفت کفش جدید هستید. می توانید با استفاده از موتور جستجو انواع کفش ها را بیاموزید ، به فروشگاه کفش های مجاور راهنمایی کنید یا حتی از محلی برای خرید آنلاین آنها مطلع شوید!

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 19 آبان 1399برچسب:, | 14:13 | نويسنده : نشان دار بی نشان |